Vorige week sprak ik met een van mijn klanten. Zij gaf aan dat ze het lastig vindt om op LinkedIn te beschrijven wat ze te bieden heeft. Wat schrijf je op en wat niet? Ik gaf haar de volgende tip (misschien heb jij er ook iets aan):

Waar wil jij hvoor gevraagd worden?
Begin met de vraag: waar zou ik in mijn rol als zelfstandige het liefst voor gevraagd, ingezet en betaald willen worden? Voor wat voor soort opdrachten of werkzaamheden? Check vervolgens je headline, info en werkervaring (of website). Komen deze werkzaamheden voldoende terug in jouw ‘etalage of staan er nog dingen bij waarvan je denkt: “Mwah… als je het me eerlijk vraagt…” Laat die dan achterwege! Zorg ervoor dat de dingen ‘waar je meer van wilt’ goed naar voren komen. Hetzelfde geldt voor je doelgroep. Voor wat voor doelgroep werk jij het liefst?

Focus op omzet
Wat ik veel zie bij beginnende ondernemers is dat ze gefocust zijn op klanten (omzet). Op LinkedIn beschrijven ze bij ervaring de dingen die ze vaak hebben gedaan omdat ze zich daar zeker over voelen. En dat is begrijpelijk, zeker wanneer je net gestart bent. Maar wees je ervan bewust dat dit een aantrekkende werking kan hebben. En misschien niet de aantrekkende werking die jij zou willen. Voor je het weet doe je als zelfstandige weer precies dezelfde dingen die je in loondienst eigenlijk niet meer wilde….

Schrijf jij alles op waar je ervaren in bent of laat je ook wel eens wat achterwege omdat je het liever niet meer doet?

Wil jij je etalage eens bij mij toetsen?
Of wil je even sparren over wat je wel of juist niet in je etalage wilt zetten? Laat het me weten en meld je aan voor gratis stap-verder-sessie. Ik kijk graag vrijblijvend even met je mee!