Er komt veel op je af als je voor jezelf wilt beginnen. En dan kan het verleidelijk zijn om helemaal op te gaan in het verzinnen van een goede naam, het (laten) maken van een mooie website of een gaaf visitekaartje.

Als je marketing goed is, dan wordt je sales veel gemakkelijker…
Maar hieraan beginnen terwijl je nog niet 100% helder hebt wat je precies gaat doen en voor wie, is hetzelfde als meubels kopen terwijl de fundering van je huis nog niet staat…

Het creëren van een stevige basis begint met het zetten van de juiste stappen in de juiste volgorde. Waardoor de verschillende puzzelstukken als ‘vanzelf’ in elkaar vallen. De eerste stap begint met het bepalen van je doelgroep. Niet om mensen uit te sluiten, maar om focus aan te brengen en om je marketing richting te geven. Want wanneer je kiest voor een doelgroep, is het eenvoudiger om je helemaal in hem of haar te verdiepen. Daarnaast heb je ook sneller duidelijk waar hij of zij tegenaan loopt en/of waar hij/zij mee geholpen zou zijn. En als je dat weet, dan weet je ook welke woorden er nodig zijn om ervoor te zorgen dat jouw klant direct voelt dat hij bij jou aan het juiste adres is!

Wil jij ook een goede basis neerzetten?
Wil jij voor jezelf beginnen en wil je weten hoe jij een goede basis voor je bedrijf kunt neerzetten? Kom dan naar mijn workshop Van dromen naar doen op 11 oktober a.s. in Den Haag. Voor slechts € 47,50 ex btw kun je erbij zijn. Meer weten?

Kijk dan hier voor meer informatie.