Toen een van mijn klanten startte met mijn 1 op 1 traject, stond ze op het punt de teksten voor haar website te laten schrijven. Het intakegesprek met een tekstschrijver stond al gepland. Mijn hulp wilde ze vooral bij het uitwerken van haar product en het scherper neerzetten van haar doelgroep, zodat ze daarna aan de slag kon gaan met haar marketing. Ik adviseerde haar om dit intakegesprek  uit te stellen tot na ons traject. Maar ze had haast teveel haast….

Geen schot in de roos
Toen we elkaar 4 weken later weer spraken, bleek dat de samenwerking met de tekstschrijver niet van lange duur was. De teksten waren niet geworden wat ze ervan verwacht had: niet de juiste woorden, niet de juiste toon. En eigenlijk kwam dit vooral doordat haar doelgroep te breed was. Hierdoor was de tekst ‘een beetje voor die’ en ‘een beetje voor die’ en dus geen schot in de roos.
De rekening moest echter wel worden betaald want de uren waren gemaakt. Voor beide partijen doodzonde en vooral ook onnodig.

Hoe voorkom je zo’n beginnersfout?
Een tekst is vooral een goede tekst als jouw ideale klant zich HELEMAAL herkent in wat je schrijft. In de voorbeelden of situatie(s) die je beschrijft, de manier waarop je jezelf neerzet, in het product dat je aanbiedt. Dat in combinatie met de juiste woordkeuzes in de juiste toonzetting maakt een tekst zo aan-trekkelijk!

Dus voordat jij met een webbouwer, vormgever of tekstschrijver aan de slag gaat: zorg ervoor dat je onderstaande punten kunt afvinken:
– Je hebt je onderscheidende eigenschappen op een rij (zodat je jezelf niet neerzet als 13 in een dozijn);
– Je hebt je ideale klant bepaald en goed op je netvlies staan (een ideale klant is geen bevolkingsgroep maar een specifieke groep mensen met een gemeenschappelijk probleem of behoefte);
– Je (product/dienst)aanbod is opgesteld vanuit de wens of behoefte van je ideale klant (pas dan zal het aanbod jouw ideale klant ECHT aanspreken).

Is dit (nog) niet het geval, wacht dan nog even. Anders loop je het risico dat je na verloop van tijd weer helemaal opnieuw moet beginnen. Hoe ik dat weet? Ik heb deze fout zelf ook gemaakt! Niet één keer maar twee keer. Zo zonde van de tijd, het geld en de energie.
Wat had ik het fijn gevonden als iemand mij toen had verteld wat ik nu weet. Dat is trouwens ook precies de reden dat ik dit nu zo van de daken schreeuw. Zodat jij jezelf die dure starterslessen kunt besparen!

Een goed begin is het halve werk
Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het bepalen van je doelgroep, je productaanbod en wil je weten of jouw idee goed genoeg is om het daglicht te gaan zien? Kom dan naar mijn workshop Van denken naar doen op 10 januari a.s. Hierin gaan we samen aan de slag om die eerste stappen te zetten. Dus ben jij of ken jij iemand met plannen om voor jezelf te beginnen? Meld je dan aan!

Wat: Workshop Van dromen naar doen
Wanneer: vrijdag 10 januari 2020
Tijd: 9.00 inloop | 09.30 start | 12.30 einde
Waar: HNK Den Haag
Investering: € 47,50 exclusief btw

Liever écht aan de slag?
Of misschien is het tijd om je idee nu écht eens handen en voeten te geven. Op papier te zetten wat al zo lang in jouw hoofd zit…. Dan is de PINCK. Business Boost op 24 januari en 7 februari a.s. misschien iets voor jou. Een praktische 2-daagse training waarin we in een kleine groep* gelijkgestemden een stevige basis neerzetten voor je bedrijf, waardoor je focus krijgt om je bedrijf dit jaar echt van de grond te krijgen.
De investering voor deze 2-daagse is € 695,- excl. btw en ik weet zeker dat je dit binnen no time hebt terugverdiend. Allereerst omdat je het in 1 keer goed doet en ten tweede omdat je op deze manier sneller gaat dan alleen, waardoor je ook eerder omzet zult maken.

*het minimum aantal deelnemers is 4, het maximum is 8.

Meer weten?
Dus ben jij iemand of ken jij iemand die aankomend jaar voor zichzelf wil beginnen? Kijk dan op www.getpincked.nl en meld je aan.