Wanneer je voor jezelf werkt, is het belangrijk om te bepalen wat jij in je ‘etalage’ wilt zetten: je etalage in de vorm van je website, je gegevens op LinkedIn, wat je schrijft in je berichten, maar ook wat je vertelt in een persoonlijk gesprek met een (potentiële) klant. Zo voorkom je namelijk dat potentiele klanten voor de ‘verkeerde dingen’ aan je deur komen.

Welke keuzes maak jij?
Stel dat je vandaag een etalage zou moeten maken om te laten zien wat jij te bieden hebt. Wat zou je hier dan in zetten? Waar ben je goed in, waar krijg je energie van? Welke keuze(s) zou je maken jij als het gaat om wat je doet, gedaan hebt of zou kúnnen doen? Zijn er activiteiten die vaker, meer, of misschien wel nóóit meer zou willen doen? Laat die laatste er dan uit, ook al ben je er goed in!

Wat staat er in jouw etalage?
Schrijf voor jezelf eens 3 dingen op die jij vandaag in je etalage zou willen zetten. Houd daarbij het volgende in gedachten:
– Kies de dingen waar je wél van bent (maar denk ook goed na over waar je (liever) niet (meer) van bent). Waar je goed in bent is tenslotte niet altijd hetzelfde als waar je energie van krijgt…
– Houd de keuze beperkt en overzichtelijk – dat maakt het je klant gemakkelijk(er).
– Wees duidelijk, specifiek en concreet
– Houd het eenvoudig en begrijpelijk
– Is iets ingewikkeld of lastig onder woorden te brengen? Ondersteun je verhaal dan met (voor)beelden of gebruik een metafoor

Hulp nodig?
Vind je het lastig om te kiezen wat jij het best in je etalage kunt zetten? Meld je dan aan voor een gratis-stap-verder sessie In 20 minuten help ik je op weg en deel ik gelijk ook graag een aantal waardevolle tips met je waardoor je echt een stap verder komt!