Vandaag sloot ik een 1 op 1 traject af met een van mijn favoriete klanten. Een van de dingen die we bespraken, ging over zichtbaar zijn en jezelf (en je bedrijf) kenbaar maken. Hoe zorg je ervoor dat als je eenmaal voor jezelf bent begonnen, dat mensen aan JOU denken en met JOU contact opnemen in plaats van met je concurrent?

Zorg voor het juiste label
Naast je werk gewoon goed doen en je netwerk onderhouden, begint het naar mijn mening met het laten zien wie je bent, waar je voor staat en waarvoor ze bij jou aan het juiste adres zijn. Door de veelheid aan informatie die tegenwoordig voorbij komt, zijn we steeds sneller geneigd informatie te scannen en labelen (oh, dus jij bent van….).
Zorg dat jij het juiste label krijgt in het hoofd van jouw potentiële klant. Dus voordat je begint met schrijven en jezelf zichtbaar maken: denk goed na over het beeld dat jij graag in het hoofd van jouw publiek wilt creëren. Als je dit voor jezelf helder hebt, kun je ook je schrijfsels meer richting geven. Dan draagt het bij aan de ‘juiste’ beeldvorming rondom jou.

Wie, wat, hoe
– Zorg dat mensen weten waar jij voor staat (deel je visie) en waar jij van bent, zodat ze zich met jou kunnen verbinden (mensen doen zaken met mensen);
– Praat in duidelijke taal, niet in jargon of methodes (in welk geval zijn ze bij jou aan het goede adres?);
– Zorg dat je REGELMATIG op de tijdlijn voorbij komt. Daardoor zal er een zaadje in het hoofd van jouw publiek worden geplant. Ook neemt hierdoor je bereik toe;
– Zorg dat je zichtbaar bent via de kanalen waar jouw doelgroep uithangt.

Schrijftips
Wil jij aan de slag met het schrijven van een bericht? Stel jezelf dan de volgende vragen:
– wat is het punt is dat ik wil maken (de boodschap)
– welke emoties roept dit op en hoe voelt dat (vergeet dit niet, want juist dat zorgt voor herkenning)
– schets het beeld en de situatie (met behulp van de vragen: wie, wat, waar, wanneer, hoe)

Zet dit op papier in onderstaande volgorde:
– beschrijf het beeld/situatie
– vertel over/beschrijf de emotie (wat deed het / hoe voelde het)
– sluit af met het punt dat je wilde maken

Wil jij eens van gedachten wisselen over de onderwerpen waarmee jij jezelf zichtbaar kunt maken? Meld je dan aan voor een gratis stap-verder gesprek. In 20 minuten (telefonisch of via Zoom) geef ik je minstens 2 gouden tips en help ik je gegarandeerd een stap verder. ⁠